5 + 5 αναρτήσεις για το 2014

Οι 5 πιο δημοφιλείς αναρτήσεις του 2014

1 Η απάντηση του “Ιανού” κι ένα σχόλιο (Απρίλιος του 2014): Κεντρικό βιβλιοπωλείο της Θεσσαλονίκης απαντά σε διαμαρτυρία μας (Angela María Arbeláez, Δημήτρης Κράββαρης & Παναγιώτης Κράββαρης) για τη διάθεση αντισημιτικού λιβελογραφήματος στο ίδιο ράφι με σοβαρές μελέτες για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων της Ευρώπης.

2 Όταν το μίσος καμουφλάρεται ως αλληλεγγύη (Μάης του 2014): Παρέμβαση του Μιχάλη Δασκαλάκη-Γιόντη για την απονομιμοποίηση και δαιμονοποίηση του ισραηλινού κράτους από την ομάδα «Δικτύωση Αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση».

3 «Ναζί είναι πάντα οι άλλοι» (Ιούνιος του 2014): Σύντομο σχόλιο για τον ευτελισμό της μνήμης του Ολοκαυτώματος από σκιτσογράφο εφημερίδας ευρείας κυκλοφορίας.

4 Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου: «Το Ολοκαύτωμα στις φωνές των επιζώντων» (ομιλία στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, 15 Μαρτίου 2014) (Μάρτιος του 2014): Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο 71neveragainthessaloniki.blogspot.gr. «Επιπλέον, κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι το εξής: Tα θύματα αυτής της γενοκτονίας δεν ήσαν μόνο θύματα ενός πολέμου, αλλά ήσαν θύματα του αντισημιτισμού αιώνων, τροφοδοτημένου από τις προκαταλήψεις και τα αρνητικά στερεότυπα για τους Εβραίους, που διαδόθηκαν από την προφορική και γραπτή παράδοση, και από κάθε είδους κείμενα και έντυπα. Η γενοκτονία ξεκίνησε από τα βιβλία. Κι αυτό, εμείς οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, ιδίως όσοι ασχολούμαστε με τα έργα της γραφής, πρέπει να το τονίζουμε.»

5 Λόγος και σώμα των στρατοπέδων στον Πρίμο Λέβι και τον Λεβινάς (απόσπασμα) (Οκτώβριος του 2013): Άρθρο του Μιχάλη Πάγκαλου που πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό Νέα Εστία, Αφιέρωμα στον Πρίμο Λέβι (1919-1987), τχ. 1821, Απρίλιος 2009, σ. 663-706. «Με τη φονική αυτή πλευρά του δυτικού λόγου θα πρέπει να αντιμετρηθούμε, να την αναλύσουμε και να κατανοήσουμε τις αιτίες της και τις ιστορικο-πολιτικές συνθήκες ανάδυσής της. Στην πεζογραφία του Πρίμο Λέβι ο λόγος του νεκρού σώματος αποκαθηλώνει την ενδημική οίηση του δυτικού λόγου ως πρωτείου της οντολογίας εις βάρος της ηθικής. Ας μετρηθούν οι στιγμές που στη μη-ιουδαιοχριστιανική σκέψη, στο δυτικό  «οντολογισμό», δηλαδή, από τον Παρμενίδη ως τον Χάιντεγκερ, το τρωτό σώμα μπόρεσε να αποτέλεσε αφετηρία και εφαλτήριο για τη σκέψη. Είναι ελάχιστες τον αριθμό και ωχριούν μπροστά στα μεγάλα φιλοσοφικά συστήματα.»

5 αναρτήσεις που επίσης αξίζει να ξαναδιαβαστούν (επιλογή)

1 Μια ξεχασμένη «εξομολόγηση» του Μίκη Θεοδωράκη (Ιανουάριος του 2014): Όταν ο λαοφιλής μουσικοσυνθέτης ταύτιζε τους Εβραίους συλλογικά με το «μη αυθεντικό», την «προπαγάνδα», τη «σύγχρονη βαρβαρότητα» της Ευρώπης και το «δολοφονικό ένστικτο».

2 Η σιωπή του κόσμου (Φεβρουάριος του 2014): Το κείμενο της Καρίνας Λάμψα που εκφωνήθηκε κατά την παρουσίαση του βιβλίου «Η Διάσωση» των Ι. Σιμπή και Κ. Λάμψα (εκδόσεις Καπόν) στην Ελληνοαμερικανική Ένωση (12.2.2014).

3 Γιατί δεν θα πάω στην πορεία ενάντια στην Ισραηλινή Πρεσβεία / Why I will NOT join the demo against the Israeli embassy (Αύγουστος του 2014): Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο Stepanyan TSP.

4 Greek MEP Sofia Sakorafa believes that Israel imposes apartheid in Gaza (Video) (Σεπτέμβρης του 2014): Η ευρωβουλευτής του Σύριζα επιδίδεται σε απαράδεκτους συμψηφισμούς.

5 Μια διαφορετική ανασκαφή (Οκτώβριος του 2014). Και όμως, η σημαντικότερη ανασκαφή του 2014 δεν έγινε στην Αμφίπολη.

Επίσης, στην ιστοσελίδα του Ζαν Κοέν δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο άρθρο μας για το κύμα αντισημιτικής βίας που σάρωσε την Ευρώπη μετά την έναρξη των εχθροπραξιών μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς, ενώ το Νοέμβριο η μηνιαία εφημερίδα Jüdische Rundschau δημοσίευσε άρθρο μας στα γερμανικά για την πρόσληψη της πρόσφατης δημοσκόπησης της Anti-Defamation League από τα ελληνικά μήντια.

Αξίζει, τέλος, να ανακαλύψετε τη σελίδα Watch: Antisemitism in Europe που συλλέγει άρθρα, δεδομένα και αναλύσεις για τον αντισημιτισμό στην Ευρώπη και που προτείνει αρκετές από τις αναρτήσεις μας για τα περιστατικά αντισημιτικής βίας και ρητορικής στην Ελλάδα (πλήρης κατάλογος εδώ).

Δημήτρης Κράββαρης

Advertisements

Υποβολή σχολίου / Votre commentaire / Ihr Kommentar dazu / Leave a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s