Συνέδριο: Ο Θεός της Βίβλου κι ο Θεός των φιλοσόφων / Conference: The God of the Bible and the God of the Philosophers

Το ίδρυμα ΑΡΤΟΣ ΖΩΗΣ διοργανώνει διήμερο συνέδριο με θέμα:

“Ο Θεός της Βίβλου κι ο Θεός των φιλοσόφων”

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011 (ώρα έναρξης 17.00) και Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011 (ώρα έναρξης 10.00 και 17.00)
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Αμφιθέατρο “Λεωνίδας Ζέρβας”)
Βασ. Κων/νου 48, Αθήνα

Πρόγραμμα συνεδρίου

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου

Α΄Συνεδρία (Πρόεδρος Στέλιος Βιρβιδάκης)
17.00 Χαιρετισμός

  • 17.15 Βασίλειος Καλλιγάς, “Θεός και θεολογία στο έργο του Πλάτωνα”
  • 17.35 Βασίλης Κάλφας, “Είναι αναγκαίος ο Θεός στη φιλοσοφία του Αριστοτέλη;”
  • 15.55 Κατερίνα Ιεροδιακόνου, “Η θεολογία των στωικών”
  • 18.15 Ελένη Περδικούρη, “Ο Θεός στον Πλωτίνο: Νους ή εν;”
  • 6.35 Συζήτηση

Β΄Συνεδρία (π. Δημήτριος Μπαθρέλλος)

  • 19.30 Δημήτρης Καϊμάκης, “Ο Θεός της Πεντατεύχου”
  • 19.50 Μυρτώ Θεοχάρους, “Ο Θεός σε αγωνία: το προφητικό βίωμα του θείου διλήμματος μεταξύ δικαιοσύνης και αγάπης”
  • 20.10 Χρήστος Καρακόλης, “Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος…”: το αποκλειστικά παλαιοδιαθηκικό υπόβαθρο μιας κατ’ εξοχήν φιλοσοφικής έννοιας και η ριζική επανερμηνεία της στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο”
  • 20.30 Χαράλαμπος Ατματζίδης, “Μονοθεϊσμός και αρχέγονος χριστιανισμός – Το παράδειγμα του 1 Κορ 8,1-6”
  • 21.00 Συζήτηση

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου

Γ’ Συνεδρία (Πρόεδρος Χρήστος Καρακόλης)

  • 10.00 π. Δημήτριος Μπαθρέλλος, “Ο Θεός της Βίβλου και ο Θεός των φιλοσόφων στην πατερική θεολογία”
  • 10.20 Θάνος Σαμαρτζής, “Ο Θεός ως actus purus στον Θωμά Ακυινάτη”
  • 10.40 Παναγιώτης Κανταρτζής, “Λούθηρος, ο σταυρός του θεολόγου και ο θεολόγος του σταυρού”
  • 11.00 Συζήτηση

Δ΄ Συνεδρία (Πρόεδρος Βασίλης Κάλφας)

  • 11.50 Θοδωρής Δρίτσας, “Ντεκάρτ και Πασκάλ”
  • 12.10 Άρης Στυλιανού, “Ο Θεός του Σπινόζα”
  • 12.30 Κώστας Ανδρουλιδάκης, “Ο Καντ σε αναζήτηση του Θεού”
  • 12.50 Γιάννης Πίσσης, “Οι διενέξεις για τον πανθεἱσμό, τον αθεϊσμό και το θεϊσμό στην κλασική γερμανική φιλοσοφία”
  • 13.10 Γιώργος Φαράκλας, “‘Καὶ ὁ λόγος σάρξ ἐγένετο’. Η ορθολογικότητα του χριστιανισμού κατά τον Έγελο”
  • 13.30 Συζήτηση

Ε’ Συνεδρία (Πρόεδρος Άρης Στυλιανού)

  • 17.00 Βασιλική Τσακίρη, “Ο Θεός ως παράδοξο στη σκέψη του Κίρκεγκωρ”
  • 17.20 Σταύρος Ζουμπουλάκης, “Αθήνα και Ιερουσαλήμ: Πού κατοικεί τελικά ο Σεστώφ;”
  • 17.40 Νικόλαος Ασπρούλης, “Quid Athenae Hierosolymis? Το δίλημμα πίστη ή/και λογική στη θεολογία. Οι προτάσεις της ρωσικής θεολογικής και φιλοσοφικής σκέψης”
  • 18.00 Στέλιος Βιρβιδάκης, “Μια νέα μορφή πανενθεϊσμού”
  • 18.20 π. Ευάγγελος Γκανάς, “Είναι η σύγχρονη ενασχόληση των φιλοσόφων με τον Παύλο καλά νέα για τους χριστιανούς;”
  • 18.40 Συζήτηση

Πηγή: Ιστολόγιο βιβλικών σπουδών / Biblical Studies Blog

Advertisements

7 thoughts on “Συνέδριο: Ο Θεός της Βίβλου κι ο Θεός των φιλοσόφων / Conference: The God of the Bible and the God of the Philosophers

  1. Μορντεχάι, ούτε Επικούριου ακούγεται.
    Εγώ προσωπικά, έχω ακούσει από καλά ενημερωμένο Επικούριο, ότι αν στη βίβλο βάλεις τον Δία, είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα.
    Δεν ξέρω τι λέει ο Μάριος Βερέτας που είναι και αυτός Επικούριος απ’ όσο θυμάμαι, αλλά και η δική μου πηγή, δεν συνηθίζει να είναι ημιμαθής.

    Μάνι μάνι, αν πάμε σε Γένεση και Ορφική Κοσμογονία μαζί με την Ανθρωπογονία του Ησιόδου, άλλοι θα λένε ότι οι Μέν αντέγραψαν από τους Δε, άλλοι θα λένε ότι είμαστε λαοί που βρήκαν μαζί την ίδια αλήθεια.

  2. Τι εννοώ : Ακούγεται Πλατωνικός που είναι πιό… μεταφυσικός, ακούγεται Στωϊκός που είναι πιό… υλοζωιστής, αλλά εάν το ακούσεις από αυτούς (Επικούριους) που είναι πιό… άθεοι (αν μπορούσε να ειπωθεί έτσι για λόγους συνεννόησης), τότε θα φαινόταν και πιό αισθητή η διαφορά αλλά με ίδιο συγγραφικό συμπέρασμα !

    Αν θέλεις το ουσιαστικότερο, που θα μπορούσες να τους αναφέρεις και να σπαρταράνε, είναι ότι μπορεί στο χριστιανισμό το άγιο πνεύμα να είναι ένα, αλλά στον εβραϊσμό εκτός από το Ruach HaKodesh είναι και εκείνο που σε εμάς απαγορεύθηκε να αναφέρεται (ο λεγόμενος δαίμων ευατού) το Shechinah.

  3. Πράγματι κρίμα , θ’άξιζε πολύ ν’ακούγαμε και τη φωνή ενός ραβίνου στο εξαιρετικό τούτο Συνέδριο , όπου συνέκλιναν τόσες φωνές του πνευματικού χώρου . Θα ενοποιούσε τρόπον τινά τις φωνές ! Ωστόσο , και οι αναφορές στον Σπινόζα και τον Σεστώφ αποτελούν συμμετοχή , αν μη τι άλλο , του Εβραϊκού στοχασμού της διασποράς . Είθε να παρευρίσκεστε στο επόμενο .
    Μαριάννα

    • Και η δεύτερη Συνεδρία, πάντως, είχε άμεση σχέση με τον Ιουδαϊσμό, αν δεν κάνω λάθος. Ευχαριστώ πολύ εσάς και όλους τους προηγούμενους σχολιαστές.

Υποβολή σχολίου / Votre commentaire / Ihr Kommentar dazu / Leave a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s