Κάποιοι θρηνούν το θάνατο του Μπιν Λάντεν, και μάλιστα δημοσίως / Pour le dessinateur Stathis, les Américains n’ont pas traduit Ben Laden en justice “de peur qu’il révèle tout”

  • Παραθέτουμε αποσπάσματα από το σημερινό εμετικό άρθρο του σκιτσογράφου Στάθη Σταυρόπουλου. Και σε αυτό το κείμενο, η Δύση ταυτίζεται με το ναζισμό (η Reductio ad Hitlerum είναι ειδικότητα του Στάθη), ενώ αφήνεται να εννοηθεί ότι οι επιθέσεις στους Δίδυμους Πύργους το 2001 είναι έργο των αμερικανικών υπηρεσιών. Ο ίδιος ο Μπιν Λάντεν, άλλωστε, είναι για τον Στάθη ένα “αιμοσταγές δημιούργημα των Αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, αλλά και της ίδιας της Αμερικανικής κυβέρνησης”.
  • Cela fait des années que le dessinateur grec Stathis (Stavropoulos) ne cesse de répéter dans les textes et les dessins qu’il fait paraître dans le grand quotidien Eleutherotypia que les Américains, les Européens et les Israéliens sont des terroristes et des nazis en comparant son pays, la Grèce, à un gigantesque camp de concentration. Dans sa nouvelle diatribe parue aujourd’ hui (nous en citons les principaux extraits ci-dessus) Stathis réitère sa reductio ad hitlerum et n’hésite pas à avancer que les Américains ont voulu éliminer Ossama Ben Laden et ne pas le traduire en justice “de peur qu’il révèle tout”. Mais, révéler quoi au juste? “Il ne faut pas être dupes!” nous dit le dessinateur Stathis, car “Services secrets américains=Ben Laden”!
  • A lire également: “Le jour où Ben Laden n’est pas mort” sur Slate.fr.

[…] Οι Δυτικοί δολοφονούν πέρα από κάθε νομιμότητα, ακόμα και πολεμική, σε ακήρυκτο πόλεμο κι εν καιρώ ειρήνης, όποιον γουστάρουν κι όποιον προγράφουν. Αν αυτό δεν είναι τρομοκρατία, τι είναι τρομοκρατία; Αν αυτό δεν είναι έγκλημα πολέμου (μάλιστα εν καιρώ ειρήνης) τι είναι τα εγκλήματα πολέμου; Εάν οι Ναζί δικάστηκαν στη Νυρεμβέργη για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, το αίμα που χύνουν δεκάδες χρόνια τώρα οι Αμερικανονατοϊκοί ποια «ξαγορά» θα έχει; Ή μήπως το αίμα εκατοντάδων χιλιάδων μουσουλμάνων, εκατομμυρίων πλέον, είναι κατώτερο αίμα, αίμα υπανθρώπων; οπότε, γιατί να ανοίξει μύτη στη Γιούτα ή το Λονδίνο; Γιατί να κατηγορηθούν για εγκλήματα πολέμου ο Ομπάμα, η Μέρκελ ή ο Σαρκοζί; Ούτε Μιλόσεβιτς είναι, ούτε Σαντάμηδες. Απλώς φασίστες ανωτέρας ποιότητος, ναζί καθώς πρέπει κι εγκληματίες πολέμου για το καλό μας…

Οι Αμερικανοί δολοφόνησαν το φάντασμα του Μπιν Λάντεν. Υπήρξε ένα χρήσιμο φάντασμα κι ελπίζεται το ίδιο χρήσιμος να ‘ναι και ο θάνατός του.

Το ερώτημα ποιον απ’ όλους τους Μπιν Λάντεν δολοφόνησαν οι Αμερικανοί παρέλκει.

Αντιθέτως, το ερώτημα περί την εντολή δολοφονίας κι όχι σύλληψης (εάν ήταν δυνατόν) του φανατικού ισλαμιστή δολοφόνου εγείρεται δικαιολογημένα.

Εάν ο Οσάμα Μπιν Λάντεν συνελαμβάνετο, θα υπήρχε ο κίνδυνος να δικαστεί. Κι αν εδικάζετο, θα υπήρχε ο κίνδυνος να μιλήσει. (η υπογράμμιση δική μας)

Συνεπώς η καθαρή εντολή δολοφονίας κι οπωσδήποτε όχι σύλληψης του αιμοσταγούς αυτού δημιουργήματος των Αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, αλλά και της ίδιας της Αμερικανικής κυβέρνησης, ήταν η μόνη λογική. […] (Στάθης, “σκότωνε, και μη ερεύνα”, Ελευθεροτυπία 03-05-2011)

Σχετική ανάρτηση: “Απάντηση σ’ένα αντισημιτικό παραλήρημα” (25-01-2010)

Pour Stathis, la Constitution Européenne n’est que le “Quatrième Reich”.

Advertisements

7 thoughts on “Κάποιοι θρηνούν το θάνατο του Μπιν Λάντεν, και μάλιστα δημοσίως / Pour le dessinateur Stathis, les Américains n’ont pas traduit Ben Laden en justice “de peur qu’il révèle tout”

  1. Pingback: Γιατί η ενημέρωση προηγείται της δράσης / S’informer avant d’agir ["To fight against anti-Semitism is not the duty of Jews; it is the duty of non-Jews" Pilar Rahola] * Αρχική * Έγραψαν / Ils ont

  2. Pingback: Κάποιοι θρηνούν το θάνατο του Μπιν Λάντεν, και μάλιστα δημοσίως | grassrootreuter

  3. Δεν συμφωνώ με το άρθρο. Δεν είμαι επαρκώς ενημερωμένη με τα περί της σύλληψης του Μπιν Λάντεν, αλλά είναι νομίζω σαφές ότι ο Στάθης διαμαρτύρεται για τη μη σύλληψη. Τη στιγμή που πρόκειται για οργανωμένη επιχείρηση και όχι μια δολοφονία αυτοάμυνας κάποιου από τους επιχειρούντες.
    Τώρα για τη γελοιογραφία είναι ακόμα πιο συζητήσιμη και υπερβολική η αντίδραση του αρθρογράφου και των ξένων επίσης . Ακόμα και σε μια σχολική παράσταση μια δασκάλα μπορεί να τη δείξουμε να μιλάει σαν τον Χίτλερ ή ακόμα και με το μουστάκι του. Η υπερβολή είναι εγαλείο της σάτιρας. Κάτι θέλει να τονίσει , να δώσει έμφαση. Η αναφορά στο Γ΄Ρἀιχ εκλαμβάνεται από μένα ωε εργαλειακή χρήση μιας κοινής πολιτιστικής αναφοράς.

    Κι έπειτα, προς τι τόση υτπερβολή και εμπάθεια. Και φοβίες. Νομίζω μόνο για τις δημοκρατικές αρχές πρέπει να φοβόμαστε, και να είμαστε άγρυπνοι φρουροί. Αυτές είναι ευάλωτες και αυτές είναι η εγγύησή μας΄
    Κατά τη γνωμη μου επίσης πρέπει να αγαπήσουμε στην Ελλάδα τους δημιουργούς μας. Αυτούς που εκθέτουν τις απόψεις τους , επώνυμα και δημόσια, και είναι η συνείδηση της κοινωνίας μας. Μπορεί να μην συμφωνούμε πάντοτε μαζί τους , αλλά ας τους σεβόμαστε και ας τους αγαπούμε. . Είναι οι ζωντανές φωνές του τόπου μας, και ας μην τις κοιτάει ο καθένας με τα δικά τλου γυαλιά για να δει αν χωρούν στο δικό του πεδίο, και μόνο ή κυρίως σ΄αυτό. Ας αναζητήσουμε τη γενική εικόνα.
    Φοβίες και εμπάθειες περισσεύουν στην εποχή μας. Αγάπη, σεβασμός, αλληλοκατανόηση, καθαρή σκέψη, ανεξαρτησία σκέψης, δημιουργικότητα είναι τα ζητούμενα…

    Με τιμή
    Κωνσταντίνα Σπηλιοπούλου

    Αν και το άρθρο που σχολιάζω ήταν με ψευδώνυμο..

    • Κρίνετε την ανάρτηση ως “εμπαθή” και “φοβική”, χωρίς όμως να αναφέρεστε καθόλου στο συνωμοσιολογικό υπόβαθρο του άρθρου του γελοιογράφου. Με εκπλήσσει που θεωρείτε την αναφορά στο Γ’ Ράιχ ως “εργαλειακή χρήση μιας κοινής πολιτιστικής αναφοράς”. Δεν το ήξερα ότι μπορούμε να ταυτίζουμε καθημερινά τους πάντες και τα πάντα με το ναζισμό, από την πολιτική της Μέρκελ μέχρι την κατάσταση στη Μέση Ανατολή. Εκεί, όμως, έχουμε καταντήσει: να εκλαμβάνουμε ως “δημιουργικότητα” τα κηρύγματα μίσους εναντίον όλων. Τις συμβουλές σας, πάντως, θα τις μελετήσω επισταμένα.

      • η δημιουργικότητα σχετίζεται με το να είσαι γελοιογράφος, αλλά ακόμα και με την προσπάθεια να κάνεις αναλογίες , συσχετισμούς, ρητορική, και πολλές φορές η προσπάθεια δημιουργίας κειμένων με θέση, ή με σκοπό να διαφωτίσουν”την κοινή γνώμη, το λέω με την παλιά έννοια, του διαφωτισμού, κινδυνεύει βεβαίως να διολισθήσει στο λαϊκισμό ή τη δημαγωγία. Εξ αρχαιοτάτων χρόνων, και ιδιαίτερα από ανθρώπους που γελοιογραφούν , σατιρίζουν. Είναι ευαίσθητοι στον παλμό της κοινής γνώμης , αλλά και πρέπει να τη διαπαιδαγωγούν. Είναι μια δύσκολη δουλειά, με ιδιαιτερότητες. Τώρα εγώ που είμαι απλός αναγνώστης νομίζω ότι ο Στάθης την τιμάει αυτή τη δουλειά.
        Επί της ουσίας δεν σχολιάζετε, γιατί εγινε φόνος και όχι σύλληψη.
        Συμφωνώ ότι το παρακάνουμε στην Ελλάδα με την αναγωγή στο φασισμό, και εδώ είναι μια μεγάλη συζήτηση.
        Μ ΄ενοχλούν στο κείμενό σας οι πολλές ταμπέλες , (σε συνδυασμό με τα λίγα επιχειρήματα) εδώ για το συγκεκριμένο γελοιογράφο, είσαι συνωμοσιολόγος -κακό , είσαι αντιαμερικανός -κακό, είσαι αντι -σημίτης -κακό, με συγχωρείτε , αλλά νοιώθω ότι θα θέλατε να σας συστηθώ, ομολογώντας πρώτα ότι δεν είμαι αυτό , δεν ………κ.λ.π.
        Εκλαμβάνω ως ειρωνεία τα τελευταία λόγια σας, σας ευχαριστώ για το χώρο διατύπωσης γνώμης, και λυπάμαι για την ασυνεννοησία μας.
        Σε χαλεπούς καιρούς για τα θέματα μισαλλοδοξίας, αλλά και γενικευμένης βίας, είστε σίγουρος ότι ο Στάθης και ο κάθε τύπος Στάθη θα είναι από τη μεριά των “κακών”;
        Και αγνοείτε, κατά τη γνώμη μου, τη διαφορετική βαρύτητα της βίας όταν προέρχεται από τη νόμιμη εξουσία, και πόσο σημαντικό είναι να ελέγχεται η νομιμότητά της και όχι το νομότυπο.
        Κατά τη γνώμη μου, όπου γης, θα πρέπει να προσέχουμε και να τιμάμε τους εκφραστές της ελευθερίας του λόγου. άλλο να διαφωνούμε μαζί τους.
        Επίσης η γαλλική μετάφραση θα “τα πει όλα” παραπέμπει αλλού, σε άλλο ύφος, που δεν υπάρχει ακριβώς στο θα “μιλήσει”
        Η έννοια της Δύσης, η αναφορά στην αμερικανική πολιτική, η επίκληση στη νομιμότητα, ακόμα και η υπόθεση ότι πιθανόν θα ήταν ενοχλητικός ένας Μπιν Λάντεν που ίσως έφερνε στο προσκήνιο, χ θέματα της εποχής της εισβολής των Ρώσων στο Αφγανιστάν είναι συλλογισμοί, υποθέσεις.
        Που είναι πια αυτή η συνωμοσιολογία;
        Δυστυχώς κι εγώ μπορώ να υποθέσω ότι πιθανόν η εξήγηση μπορεί να είναι πιο πρωτόγονη και αταβιστική.. Μόλις είδα στην είσοδο της πολυκατοικίας μου κι ένα εξώφυλλο των Time.
        Το χειρότερο είναι οι άνθρωποι που είναι στη μέση , θα τους εμέσει ο Θεός, λένε οι γραφές, και να που και ο αντι -σημιτισμός υπονοεί όποιος δεν είναι με “μας” είναι εναντίον “μας’; Είναι μια περίεργη εποχή και όλοι είμαστε λίγο -πολύ παιδιά της…

  4. 1. Για το ζήτημα της θανάτωσης (και όχι δολοφονίας, του πάει πολύ) του Μπιν Λάντεν, με εκφράζει το άρθρο του Ριχάρδου Σωμερίτη που αναδημοσιεύσαμε και στο παρόν ιστολόγιο:
    “Ομολογία: το περίμενα το τέλος του Μπιν Λάντεν, το ευχόμουνα μάλιστα από χρόνια και καθυστέρησε. Όπως κάποτε περιμέναμε το οποιασδήποτε μορφής τέλος του Χίτλερ, του Στάλιν, του Φράνκο. Όπως μας προκάλεσε θαυμασμό
    η απόπειρα του Αλέκου Παναγούλη και θλίψη η αποτυχία της.

    Ανήκω σε εκείνους που θεωρούν τη θανατική ποινή σαν κάτι το ακατανόμαστο. Δέχομαι την αντίφαση. Ο Μπιν Λάντεν, υπεύθυνος για δεκάδες χιλιάδες νεκρούς, και που συνέχιζε, σκοτώθηκε από Αμερικανούς κομάντος. Αλλά
    ο όρος «δολοφονία» που χρησιμοποιούν πολλοί προδίδει κυρίως το μίσος τους για τις ΗΠΑ: θα αποκαλούσαν δολοφόνο τον Παναγούλη αν σκότωνε τον τύραννο;”
    http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=398965
    Νομίζω ότι είμαστε αφελείς αν πιστεύουμε ότι ο Μπιν Λάντεν υποδέχτηκε τους κομάντος με ανοιχτές αγκάλες: “Θέλετε να με συλλάβετε, κύριοι; Βεβαίως! Περάστε!”
    Πριν γράψετε τη λέξη “ταμπέλες” να κοιτάτε πρώτα αυτό που διαβάζετε: “Ο ίδιος ο Μπιν Λάντεν, γράφω, είναι για τον Στάθη ένα “αιμοσταγές δημιούργημα των Αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, αλλά και της ίδιας της Αμερικανικής κυβέρνησης””. Αν αυτό για σας είναι “εμπάθεια” και “λειψό επιχείρημα”, για μένα είναι μια απλή υπενθύμιση του αντιαμερικανικού μίσους. Επειδή γνωρίζετε γαλλικά, σας παραπέμπω σε μια πρόσφατη θεώρηση του συνωμοσιολογικού φαντασιακού : http://www.lexpress.fr/actualite/monde/on-nous-ment-sur-la-mort-de-ben-laden-les-theories-du-complot_990008.html
    2. Συνεχίζετε, βλέπω, να με εγκαλείτε για “έλλειψη σεβασμού” απέναντι σε συγκεκριμένο γελοιογράφο. Δικαίωμά σας να τον θαυμάζετε, δικαίωμά μου να του προσάπτω κάποια πράγματα με τα λιγοστά μου, “εμπαθή”, επιχειρήματα. Θεωρώ ότι υπάρχουν γελοιογράφοι που τιμούν περισσότερο τη δουλειά τους, όπως ο Plantu στη Γαλλία.
    3. “Είσαι αντι -σημίτης -κακό, με συγχωρείτε , αλλά νοιώθω ότι θα θέλατε να σας συστηθώ, ομολογώντας πρώτα ότι δεν είμαι αυτό , δεν ………κ.λ.π.” Αβάσταχτη ελαφρότης.

  5. Pingback: Κάποιοι θρηνούν το θάνατο του Μπιν Λάντεν, και μάλιστα δημοσίως « grassrootreuter

Υποβολή σχολίου / Votre commentaire / Ihr Kommentar dazu / Leave a comment

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s